Nasze tematy

Artykuły

Całokształtna patera

Szlifierska dekoracja patery składa się
z obwodowych wzorów geometrycznych
(łuków, siatek i gwiazd), rozmieszczonych
w podziale na osiem części. Główna zdobina
szlifów klinowych wgłębnych znajduje się na
zewnętrznej stronie talerza. Uzupełniająca
zdobina ze szlifów fasetowych płaskich jest
na zewnętrznej stronie uchwytu. Większość
warstwy czerwonej na spodzie talerza została
zdarta. Pozostałości kontrastują ze
szkłem bezbarwnym, pozwalając dostrzec
nawet drobną siatkę. Szkło rubinowe pozostawiono
na obramowaniu i w centrum patery,
w tym również we wnętrzu wysokiego
uchwytu, zwieńczonego przezroczystą kulą,
dającą przez fasetowanie złudzenie brylantu.
Szkło nabrało tu właściwości pryzmatycznych,
przepięknie rozszczepia światło, a całe
naczynie wręcz rozświetla stół.

Wróć
W najnowszym numerze
4 / 2024
linia Ulotne chwile Weroniki Lucińskiej
linia Bogdan Kupczyk. Szkło to sztuka wyboru
linia Latchezar Boyadijev. W poszukiwaniu wolności
linia Renata Pawlik-Kiebdój. Kobieta Szkło Twórcza
linia Kalina Bańka-Kulka. Codzienność zaklęta w szkle
linia Czar potłuczonego szkła Marty Klonowskiej
linia Marta Wojciechowska. Hot Green
linia Barbara Trzybulska. Od literackich inspiracji do ceramicznych światów
linia Master Class. Wypał alternatywny ceramiki. SAGGAR w piecu elektrycznym
linia Skąd się wzięła chińska i japońska porcelana w Europie?
więcej
  linia Newsletter

Chcesz być na bieżąco informowany o aktualnych wydarzeniach i artykułach? Zapisz się do newsletter.

Oświadczam, że zapoznałem się i akceptuję: Polityka prywatności